måndag 3 februari 2014

Att hitta tillbaka och börja på nytt



Mina ambitioner att hålla igång bloggen efter sommaren sprack. Krasch och bom. Men skam den som ger sig, nu kör jag igen.

Det blir som vanligt en blandning av allt. Resor och kultur, rensa och röj, tankar om allt mellan himmel och jord. Inte alltid seriöst, oftast väldigt oseriöst. Men jag hoppas jag kan roa en och annan med mina ord och bilder.

Men en kort sammanfattning över vad jag hade för mig i höstas kan jag ju dra eftersom jag inte delat med mig på bloggen.

Under september så var det mycket som hände. Förutom ett trevligt födelsedagsfirande så var det zumbakryssning och bokmässa. Bokmässan är alltid lika häftig att gå på. Hur mycket folk som helst och hur mycket böcker som helst. Plus ett trevligt nöje tillsammans med min syster.

Operan, Stadsteatern och några museer fick också besök under hösten. Jag var även upp till Malmberget och besökte min dotter. Snurrade till det och hade inte koll på att biljetten var på fel dag när jag skulle hem. Som tur var fanns det plats på tåget. Där var det snö och lagomt kallt. Vi tog oss till Kiruna och kollade läget i min hemstad. Får passa på så länge den står kvar.

Det var en mycket intensiv höst som tack och lov övergick i lång och välbehövlig julledighet.

Och nu är det nytt år och nya äventyr som väntar. Det stora i år är resan till USA i juni. Det blir spännande och det får jag rapportera om när det är dags.

Så nu mina vänner drar jag igång igen, nu när jag har hittat Nemo och tillbaka hit till bloggen.

Jag höll på att glömma, i augusti sålde jag bilen. Det är nog det bästa jag gjort. Så lite bekymmer och så mycket mera pengar. Har bara saknat den en enda gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar