torsdag 18 april 2013

Kunskap är makt

 
 
 
Börjar känna ett sug efter att plugga lite igen. Älskar distansutbildningar. Det är så smidigt att kunna läsa på hemmaplan på de tider som passar mig. Eftersom min almanacka ser ut som den gör så är det det enda alternativet för mig för att få ihop det i dagsläget.
 
Nu är det ett tag sen jag pluggade något och suget har börjat igen. Så nu får jag börja surfa runt och se om jag kan hitta något lämpligt. Jag har i många år varit lite sugen på att läsa kvantfysik. Fråga mig inte varför men det är något som har lockat mig länge. Tyvärr har jag inte förkunskaper nog för att kunna hoppa på det på en gång. Får nog hitta något som inte kräver lika mycket men det vore en utmaning.
 
Fast om jag ska vara realistisk så borde jag satsa på en fotokurs och lite datakurser om hur man jobbar med bildhantering och lite runt det tekniska med det här med bloggar. Men det ena tar ju inte ut det andra.
 
Sen är det det här med portugisiska som också lockar. Vore kul att kunna beställa något mer än kaffe, vin och öl på portugisiska. Att kunna läsa och förstå lite mer. Man klarar sig utomordentligt i Portugal med engelska men det vore häftigt att kunna utveckla mina enkla språkkunskaper en aning.
 
Vi får se vad jag hittar på till hösten, något skojsigt ska det väl kunna bli. Behöver lite hjärnstimulans känner jag.
 
Och inte att förglömma "Kunskap är makt" och makt kanske inte är så dumt att ha ibland.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar